Galerie Peter Herrmann
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Ancient Art from Africa
 
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Big Horseman

Linie
Horseman Thermoluminescence - Expertise
Benin, Nigeria
19th/20th century
Bronze
132 x 75 cm
TL-Report
This horseman is by far the largest and also the youngest of the three horsemen presented in the exhibition 2008.

Despite its relative youth, the object bears direct reference to the 16 th -century tradition of equestrian figures and incorporates some of the old motifs like tall headgear and collar. Only the shield hanging loosely from the rider's arm is a more recent feature. (Dorina Hecht, 2008)

Cp.:
Felix von LUSCHAN: Die Altertümer von Benin, Band 1-3, Berlin 1919, S. 174 und 297.
Philip DARK, W./ B. FORMAN: Die Kunst von Benin, Prag 1960, S. 50.
Paula Girshick BEN-AMOS: The art of Benin, London 1995, S. 54.
Barbara PLANKENSTEINER (Hg.): Benin. Könige und Rituale. Höfische Kunst aus Nigeria, Wien 2007, S. 449/ 450.

Grey Line
Similar objects :  
Illustration:
Staatliche Museen zu Berlin, Ethnologisches Museum  
Felix von LUSCHAN: Die Altertümer von Benin, Band 1-3, Berlin 1919, Tafel 73.
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Hans-Joachim Koloss (Hg.): Afrika, Kunst und Kultur. Meisterwerke afrikanischer Kunst. Museum für Völkerkunde Berlin, München 1999, S. 65.
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Kopf - British Museum in London, Rumpf - Slg. für Völkerkunde Zürich
 
Die Kunst von Schwarz-Afrika, Recklinghausen, 1972, S. 168.
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General Pitt Rivers's Museum at Farnham, Dorset (Objekt bei der Militärintervention 1897 erbeutet)  
Augustus Henry PITT-RIVERS: Antique Works of Art from Benin, London 1900 (Reprint 1971), S. 27.
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British Museum, London  
Paula Girshick BEN-AMOS: The art of Benin, London 1995.
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Barbara PLANKENSTEINER (Hg.): Benin. Könige und Rituale. Höfische Kunst aus Nigeria, Wien 2007, S. 448.

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